اخبار

اینتل کوچکترین مودم 3G جهان را ساخت

اینتل کوچکترین مودم 3G جهان را ساخت

اینتل کوچکترین مودم 3G جهان را ساخت

با رواج تدریجی اينترنت برای گجت ها نياز به مودم‌هايي كه روي هر وسيله‌اي سوار شده و امكان اتصال بي‌سيم آن‌ها به شبكه و اينترنت وجود داشته باشد، بيش‌تر احساس مي‌شود.به همين دليل، شركت اينتل از يك مودم 3G پرده‌برداري كرد كه عنوان كوچك‌ترين مودم را از آن خود مي‌كند. کاربرد اصلی این مودم برای قرارگیری درون ساعتهای هوشمند پوشیدنی برای ارتباط با شبکه اینترنت است .

این مودم که تنها 300 میلیمتر مربع مساحت دارد، ارتباط بین شبکه تلفن همراه و تجهیزات هوشمند را برقرار می کند. XMM 6255 که از سكه يك سنتي بزرگ‌تر است، يك مودم 3G، تقويت‌كننده انرژي و فرستنده/گيرنده است. اينتل مي‌گويد: «اين مودم، بسيار كوچك طراحي شده است تا به راحتي در اسمارت‌فون‌هايي كه از 3G پشتيباني مي‌كنند، وسايل پوشيدني، تجهيزات قابل حمل، تجهيزات امنيتي و وسايل IoT جاسازي شود.» .

یکی از کاربرد های بالقوه که برای این نوع محصول تعبیه شده است ، ایجاد شبکه گسترده ای از اشیای هوشمند و مجهز به حسگر است. برای مثال یک کشاورز می تواند حسگرهایی را در مزرعه خود و در نقاط مختلف در مزرعه بکار بگیرد که میزان رطوبت خاک را اندازه گیری می کنند. این حسگر با استفاده از مودم XMM 6255 اینتل اطلاعات به دست آمده را برای یک کامپیوتر برای ویرایش و نمایش نتایج نهایی ارسال می کنند و کشاورز دقیقا محل هایی را که نیاز به آبیاری دارند، شناسایی می کند.

XMM 6255 از استاندارد HSPA دو بانده براي ارتباطات 3G استفاده مي‌كند و سرعت دانلود آن 7.2 مگابيت در ثانیه و سرعت آپلود 5.76 مگابيت در ثانیه است. افزون بر این، مي‌توان قابليت چهاربانده 2G را به‌آن افزود (انتخابي)، البته برای این کار به يك تقويت‌كننده انرژي خارجي نياز دارد. اينتل يكي از پيش‌تازان اينترنت اشيا است و پيش‌بيني مي‌كند تا چندين سال ديگر ميليون‌ها وسيله به اينترنت متصل شوند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *