آموزش

سوئیچ شبکه POE چیست و چه کاربردها و ویژگی هایی دارد؟

سوئیچ شبکه POE

سوئیچ شبکه POE چیست؟

سوئیچ شبکه POE یکی از محصولات پراستفاده تجهیزات شبکه است که امکان اتصال سیستم های داخل یک شبکه را فراهم می کند. مهمترین ویژگی این محصول امکان تامین برق دستگاه با استفاده از کابل شبکه است این سویچ بهترین انتخاب برای یک شبکه سوئیچینگ توزیع ‌شده است زیرا با دریافت برق از منبع تغذیه مرکزی و از طریق کابل اینترنت و کمک تکنولژی POE  برق رسانی به دستگاه های دیگر را نیز امکان پذیر می کند و نیاز به منابع برق مستقیم را کاهش می دهد.

سوئیچ POE در چه دستگاه هایی کاربرد دارد ؟

تجهیزات و دستگاه های متفاوتی هستند که می تواند از این سوئیچ  استفاده کنند و برق خود را از طرق POE  تامین کنند البته که هر دستگاه ولتاژ‌ برق متفاوتی را نیاز دارد. اما میتوان برای ولتاژ پایین از تجهیزاتی مثل اکسس پوینت های وایرلس, دستگاه های صوتی, دوربین های تحت شبکه نام برد و برخی دستگاه های که ولتاژ‌ بالاتری نیاز دارند شامل تلویزیون ها, مانیتورها یا صفحات نمایش و لپ تاپ ها نام برد.

ویژگی های سوئیچ POE

مهم ترین ویژگی این محصول امکان انقال برق می باشد که باعث کاهش حجم کابل مصرفی می شود و دیگر نیازی به استفاده دو کابل برای اتصال شبکه و انتقال برق نیست و میتوان این کار را با استفاده از تکنولوژی POE به یک کابل کاهش داد. این محصول امکان کسترش بدون نیاز به منابع برق مستقیم برای سیستم ها و دستگاه ها را امکان پذیر می کند و کاهش چشم گیری در حجم کابل مصرفی، نظم دادن به کابل کشی و رفع نیاز به پریزهای برق را امکان پذیر می کند.

از ویژگی های دیگر سوئیچ  POE میتوان به امکان دسترسی سریع از راه دور اشاره کرد که امکان نظارت و خاموش کردن آن را در زمان بروز مشکل و خرابی فراهم می کند.

سادگی و امکان نصب این سوئیچ  ها یکی دیگر از ویژگی های این محصول به حساب می اید زیرا این سوئیچ ها نیازی به سیم کشی ندارند و در صورت نیاز می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن نصب و راه اندازی آن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پچ پنل POE چیست و چه کاربردی دارد؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *