اخبار

بررسی اسمارت فون Xperia Z4

اسمارت فون Xperia Z4

بررسی اسمارت فون Xperia Z4

پس از انتشار شايعات فراوان مربوط به اسمارت فون Xperia Z4 و صفحه نمايش آن با وضوح Quad HD و عکس هاي تائيد کننده و همچنين عرضه دو مدل مختلف با نام هاي Z4 و Z4 Ultra، مجموعه اي جديد از ويژگي ها و عکس هاي اين اسمارت فون فاش شده است. طبق اطلاعات فاش شده Xperia Z4 با پردازنده اي ضعيف تر از آنچه در گذشته انتظار داشتيم توليد خواهد شد.

بنابر اخبار منتشر شده Z4 قرار است از يک صفحه نمايش 5.4 اينچي با کيفيت QuadHD بهره ببرد. علاوه بر اين برخلاف آنچه که انتظار داشتيم اين اسمارت فون قرار است به جاي چيپست Snapdragon 810 از مدل پيشين و ضعيف تر آن يعني Snapdragon 805 استفاده کند. با نگاهي به محصولات پيشين کمپاني سوني مي توان دليل استفاده از اين چيپست را حدس زد. سوني در گذشته نشان داده است که هيچگاه علاقه اي به استفاده از آخرين نسل از پردازنده ها که توليد آن ها با محدوديت مواجه است ندارد.

علاوه بر اين، شايعات جديد همچون گذشته به استفاده از 4 گيگابايت فضاي رم، اندرويد 5 آبنبات چوبي و باتري با ظرفيت 3420 ميلي آمپر در ساعت در توليد اين گوشي هوشمند تایید میکنند . Z4 همچنين قرار است از نسل جديدي از سنسورهاي 20.7 مگاپيکسلي که با استفاده از دو لنز جديد نور بيشتري را به درون دوربين هدايت مي کنند بهره ببرد. دوربين سلفی Z4 هم بالاخره ارتقا پيدا کرده است و يک دوربين 4.8 مگاپيکسلي با زاويه ديد وسيع، وظيفه گرفتن عکس هاي Selfie را بر عهده دارد. باتري 3420mAh اين اسمارت فون هم مطمئناً همچون باتري Xperia Z3 دوام و پايداري خوبي را  خواهد داشت .

در مقوله طراحي ظاهري هم دیده میشود که پرچم دار آينده سوني از بدنه اي باريک تر نسبت به Z3 که در گوشه ها به صورت گرد درآمده است برخوردار مي باشد. از ويژگي هاي Z4 Ultra هم مي توان به صفحه نمايش 5.9 اينچي توليد شده با استفاده از تکنولوژي Triluminos، چيپست Snapdragon 805، چهار گيگابايت حافظه رم، دوربين 16 مگاپيکسلي برخوردار از فلش LED دوگانه و همچنين ضخامت باورنکردني 5.7 ميلي متري اشاره کرد.

به احتمال زیاد شاهد حضور سنسور 20.7 مگاپيکسلي شرکت سوني که چندي پيش با نام IMX230 معرفي شد نيز خواهيم بود. در کنفرانس معرفي اين محصول جديد، سوني اشاره کرد که در حال توليد مدل 16 مگاپيکسلي اين سنسور هم هست، تا احتمال استفاده از اين سنسور در Z4 Ultra قدرت بيشتري نيز بگيرد.

اسمارت فون هاي Xperia Z4 و Z4 Ultra قرار است در مراسم CES سال 2015 که از پنجم تا هشتم ژانويه برگزار مي شود معرفي شوند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *