اخبار

افزایش ۵۰ برابری حجم ترافیک اطلاعات کشور تا دو سال آینده

افزایش ۵۰ برابری حجم ترافیک اطلاعات کشور تا دو سال آینده

افزایش ۵۰ برابری حجم ترافیک اطلاعات کشور تا دو سال آینده

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جدول اهداف برنامه‌ی پنجم توسعه می‌بایست میزان دسترسی به اینترنت سرعت بالا تا پایان سال آینده به ۱۸ میلیون نفر برسد و حجم ترافیک مصرف شده در کل کشور نیز تا دو سال آینده به تبع ۵۰ برابر افزایش خواهد یافت!

نصرالله جهانگرد، در ادامه افزود : براساس اهداف برنامه پنجم توسعه باید میزان دسترسی به اینترنت باندپهن به 18 میلیون نفر تا پایان سال آینده برسد که در حال حاضر  این رقم 7.5 میلیون نفر می‌باشد و سال گذشته 3.5 میلیون نفر بوده است؛ حال با برنامه‌های افزایش پهنای باند و ارتقا مجوز نسل‌های سوم و چهارم اپراتورهای موبایل امیدواریم این اهداف محقق شود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه را در 3 بستر ” فیبر، مایکروویو و ماهواره ” خواهیم داشت  و گفت: حدود 3.4 ترابیت اطلاعات از پروژه کابل دریایی ایران اروپا جابجا می‌‌شود؛ در همین حال پروژه دیگری در این زمینه به زودی افتتاح می‌شود که ترافیک اطلاعات از عراق به ایران و از آنجا به آذربایجان و ارمنستان انتقال داده می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طراحی شبکه ملی اطلاعات که انواع خدمات را در ساختاری بر بستر پردازش ابری ارائه خواهد کرد ادامه داد: هم اکنون در حوزه دولت الکترونیک نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و امیدواریم برای سال آینده، دولت بودجه‌هایی را به این طرح اختصاص دهد تا خدمات دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات قابلیت پیاده‌سازی داشته باشند .

طبق پیش‌بینی‌های جهاگرد حجم ترافیک دیتا تا پایان سال آینده به 4 ترابیت برسد که هم اکنون این رقم 180 گیگابیت بر ثانیه است و باید 50 برابر شود؛ این رقم در مورد ترافیک استانی 20 ترابیت و برای ترافیک بین استانی باید به 60 ترابیت بر ثانیه است.

 

در ادامه از سخنان وی با اشاره از شناسایی 1500 سرویس در کشور خبر داد که در 14 خوشه دسته بندی شده و بر لزوم کاربردی کردن نرم افزارهای مرتبط با این خدمات تاکید کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به واژه “بیگ دیتا” گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا سال 2020 جمعیت جهان به 7.6 میلیارد نفر می‌رسد و نزدیک به 50 میلیارد ابزارهای متصل خواهیم داشت که سهم هر فرد در پیرامون خود 7 ابزار ارتباطی متصل خواهد بود.

وی 30 درصد را رشد سالانه این ابزارهای ارتباطی دانست که با پدیده بیگ دیتا اتفاق می افتد و گفت: «حجم داده دنیا براساس برآورد موسسات بین المللی 5 زتا است که این حجم تا سال 2020 به 8 زتا می‌رسد.»

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *