اخبار

راهکارهای ساده برای جلوگیری از مصرف زیاد باتری گوشی هوشمند

یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند ، جلوگیری از مصرف زیاد باتری در ‌روز است. این در حالی‌ست که گوشی‌های موبایل در گذشته می‌توانستند روز‌ها در حالت Standby روشن بمانند، اما این مساله امروزه دیگر صدق نمی‌کند. هنوز اما راه‌هایی برای جلوگیری از مصرف زیاد باتری گوشی هوشمند وجود دارد؛ راهکارهای ساده برای جلوگیری از مصرف زیاد باتری گوشی هوشمند را دنبال کنید .


کاهش انرژی باتری در ‌روز، یکی از مهم‌ترین معضلات کاربران گوشی‌های هوشمند مدرن است. در حالی که در گذشته گوشی‌های موبایل می‌توانستند روز‌ها در حالت Standby روشن بمانند، این روز‌ها، ‌این موضوع دیگر صدق نمی‌کند. هنوز اما راه‌هایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند وجود دارد؛ راهکار‌هایی ساده که کمک شایانی به ذخیره انرژی گوشی هوشمند شما خواهد کرد .
در این مقاله سعی شده چند راهکار ساده و تاثیرگذار به شما آموزش داده شود .

لزومی ندارد که نور صفحه کاملا روشن باشد .

 

از مهم‌ترین و بهترین راهکارها برای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند کاهش دادن نور پس‌زمینه صفحه نمایش گوشی است. به گزارش وال استریت ژورنال وقتی نور صفحه نمایش آیفون ۶ ‌روی ۱۰۰ درصد تنظیم شده باشد، عمر باتری آن خیلی سریع کاهش می‌یابد.

 

شبکه انتقال داده‌ها در  حالت 3G باتری بیشتری مصرف میکند

 

بد نیست بدانید که یکی از کاربردهای پرمصرف گوشی قرار گرفتن گوشی ‌روی حالت ۳G است . ‌هر چقدر سرعت انتقال داده‌ها در گوشی شما بیشتر باشد ( با استفاده از شبکه ) مصرف انرژی باتری بیشتر است. توضیه میشود هنگامی که از اینترنت سیم کارت استفاده نمی‌کنید، شبکه انتقال داده را خاموش کنید.

 Bluetooth ، WiFi و GPS را در مواقع غیر ضروری خاموش کنید

 

یکی از زمانهایی که گوشی شما باتری زیادی را مصرف میکند زمانی‌ست که Bluetooth و WiFi در دامنه شبکه آنتن دهی نیستند و به دنبال سیگنال می‌گردند . به همین دلیل، عمر باتری را به شدت کاهش می‌دهند. حتی زمانی که WiFi در محدوده آنتن قرار ندارد، جستجو‌ به دنبال آنتن، انرژی بیشتری از باتری نسبت به زمانی که به آنتن متصل است مصرف می‌کند. در خصوص GPS نیز همین مطلب صدق میکند ، زیرا همواره به دنبال موقعیت جغرافیایی شما می‌گردد.

 نرم‌افزارهای خود را همیشه Update ‌کنید

 

 از دلایل کاهش سریع عمر باتری ، ایرادات فنی یا Bug‌های موجود در نرم‌افزار‌ها است . برای رفع این مشکل ، دائما نرم‌افزارهای نصب شده‌ روی گوشی خود را Update کنید.

غیرفعال کردن اعلان‌های نرم‌افزارها یا Push Notification

 Push Notifications ها رخدادهای انجام شده در نرم‌افزار‌ها، به ویژه شبکه‌های اجتماعی‌ را برای شما گزارش می‌کنند؛ هر چند این موضوع بسیار خوب و کاربردی است، منجر به آن می‌شود که عمر باتری کاهش یابد، زیرا حتی در حالتی که گوشی در وضعیت Standby است، این اعلان‌ها در پس زمینه فعالند.

اگر iPhone دارید، تنظیمات مخفی را بررسی کنید

برخی از امکانات iOS 7 به ویژه برخی ‌تنظیمات مخفی سرعت مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهند. شما با بررسی این تنظیمات می‌توانید خود گزینه‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

Android battery

اگر گوشی شما اندروید است تنظیمات را بررسی کنید

در هر گوشی اندروید بخشی وجود دارد که  به تنظیمات قسمتی از باتری ارتباط دارد که نشان می‌دهد کدام ابزار‌ها و نرم‌افزار‌ها بیشتر از انرژی باتری استفاده می‌کنند. اگر برنامه‌ای چندان برای شما کاربردی نیست، ولی انرژی زیادی از گوشی هوشمند شما می‌گیرد، آن را پاک کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *