آموزش

میکروتیک چیست و چه محصولاتی دارد ؟

میکروتیک چیست

میکروتیک چیست ؟

میکروتیک چیست و این کمپانی چه محصولاتی را ارائه می دهد؟ بله ممکن است این اولین سوالی باشد که برایمان پیش آید که این برند محبوب و سرشناس چه ویژگی ها و محصولاتی دارد در این مقاله قصد داریم به معرفی، تاریخچه و محصولات این برند معتبر را مورد بررسی قرار دهیم تا پایان همراه ما باشید.

میکروتیک (MikroTik) شرکتی در حوزه سخت افزار و نرم افزار شبکه است که برای توسعه روترها و سیستم های بی سیم ISP تاسیس شد. این شرکت واقع در لیتونی (شمال شرق اروپا) در سال 1995 تاسیس شد. یکی از اهداف این شرکت ارائه تجهیزاتی هم رده محصولات سیسکو با قیمتی بسیار پایین تر بود. این کمپانی در سال 1997 شروع به همکاری با کمپانی اینتل کرد. در این سال بود که این دو کمپانی با همکاری یکدیگر یک نرم افزار ویژه برای تجهیزات روتر ساختند و میکروتیک با این نرم افزار به شهرت رسید. در سال 2002 اقدام به تولید سخت افزار هایی با هدف رقابت با محصولات سیسکو و سایر شرکت های این حوزه، کرد. اکنون این شرکت محصولات خود را به 145 کشور جهان صادر می کند و با شرکت هایی مثل وودافون، اچ پی، موتورولا، اریکسون و … حتی ناسا همکاری می کند.

محصولات میکروتیک

اولین و مهم ترین محصول این شرکت سیستم عامل میکروتیک به نام RouterOS MikroTik است. این سیستم عامل (که بر پایه هسته لینوکس است.) سخت افزار را به مسیریاب شبکه تبدیل می کند و امکانات مختلفی را اضافه می کند. مانند فایر وال (امنیت)، شبکه خصوصی مجازی (VPN)و … یکی از بزرگ ترین مزایا این سیستم عامل، پایداری آن در ارائه سرویس در انواع شبکه ها (کوچیک، متوسط و بزرگ ) است. این شرکت برای سیستم عامل ماکروسافت ویندوز، برنامه کاربردی به نام winbox دارد که فراهم کننده یک واسط کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن است.

برتری و موفقیت

محصولات این شرکت در ایران شناخته شده است. میکروتیک هدف خود را سریع ترین و توانمندترین تکنولوژی های موجود اینترنت به شیوه ای که کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند تجهیزات این شرکت به ارازن بودن ولی با کیفیت بالا (ارزش خرید خوبی دارد) مشهور است و مشتری می تواند محصولات Mikrotik رو با امکاناتی خوب و قیمتی مقرون‌ به‌ صرفه تهیه کند (برتری این شرکت نسبت به شرکت سیسکو قیمت پایین نسبت به کیفیت بالایی که دارد، است.)

بیشتر بخوانید: سری جدید محصولات بروزشده میکروتیک

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *