آموزش

پچ پنل POE چیست و چه کاربردی دارد؟

پچ پنل POE چیست و چه کاربردی دارد؟

پچ پنل‌ها یکی از تجهیزات پر کاربرد در  شبکه هستند که استفاده از آنها در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته است. پچ پنل‌ها در حقیقت نقطه اتصال و مرکزیت کابل‌های شبکه متصل به کامپیوتر و تجهیزات دیگری چون هاب و روتر می باشند. این ابزار کاربردی برای شبکه‌ هایی که در معرض گسترش و اضافه شدن کلاینت‌ها قرار دارند، توصیه می‌شوند.

کاربردهای پچ پنل در شبکه:

هنگامی که تعداد کاربران شبکه رو به افزایش می باشد کاربرد patch panel آشکار می شود یعنی تمامی کابل هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرار گیری آن ها رک می باشد. جمع آوری کرده و آنها را وارد پچ پنل می کنند سپس شماره گذاری کرده تا در صورت نیاز هر سوکتی را که می خواهند با یک کابل شبکه به سوئیچ متصل کنند.

مزایای استفاده از patch panel :

• یکی از بهترین مزایای استفاده از پچ پنل این است که تمام شبکه شما در اتاق سرور و مقابل چشمانتان می باشد و نیازی به خارج شدن و نیز جا به جایی در اتاق دیگر نمی باشد.

• از سوی دیگر عدم استفاده از پچ پنل ها هنگامی که تعداد گره های شبکه افزایش می یابد، کاری نادرست می باشد.

• کاربرد پچ پنل ها در اغلب شبکه ها به منظور استفاده مداوم و مستمر نمی باشد بلکه در جهت جلوگیری از هزینه های ناگهانی استفاده می شود.

پچ پنل POE  چیست و چه کاربردی دارد؟

در سال های اخیر تئوری انتقال برق روی کابل‌های شبکه باعث متحول شدن صنعت تجهیزات شبکه شد. در این فناوری که از آن به POE یاد می‌شود، بدون نیاز به کابل کشی جداگانه برق و با استفاده از دو زوج کابل شبکه می‌توان برق مورد نیاز تجهیزات شبکه را فراهم کرد. این پچ پنل POE می تواند به طور همزمان با ارائه پورت های دیتا و POE تامین کننده ارتباط داده ای و توان مصرفی تجهیزات شبکه باشد. بدین ترتیب تجهیزاتی همچون سوییچ و روتر می توانند از پورت های دیتا جهت ارتباط با شبکه استفاده کنند. همزمان تجهیزاتی که به غیر از دیتا نیازمند توان مصرفی هستند به مانند دوربین های نظارتی، اکسس پوینت ها و یا تلفن های آی پی می توانند با استفاده از پورت های POE و بدون نیاز به برق و یا منبع تغذیه جداگانه، به آسانی به شبکه متصل شوند. مدل دیگری از همین پچ پنل ها با امکان ارائه برق و توان مصرفی روی پورت های خود می توانند به تنهایی تامین کننده برق مصرفی برای تجهیزاتی مانند انواع دوربین، تلفن آی پی، اکسس پوینت ها و سایر تجهیزاتی باشند که باید بدون کابل کشی جداگانه و یا استفاده از آداپتور به برق دسترسی داشته باشند.

فضای مورد نیاز پچ پنل های POE

این پچ پنل ها که در اندازه ۱U طراحی شده اند و به آسانی در  داخل رک جای می گیرند و با حداقل فضایی که اشغال می کنند، می توانند برق مورد نیاز همه تجهیزات داخل رک را تامین کنند.

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *