اخبار

گوشی های هوشمد که 2015 وارد بازار میشوند

گوشی های هوشمد که 2015 وارد بازار میشوند

گوشی های هوشمد که 2015 وارد بازار میشوند

امروزه بیش از 180 شرکت سازنده تلفن همراه در نقاط مختلف جهان با سیستم‌عامل اندروید گوشی هوشمند می‌سازند، شرکت اپل به تنهایی تولید گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS را برعهده دارد و دو سیستم عامل یاد شده توانسته‌اند حاکمیت بازار جهانی دستگاه‌های تلفن همراه را در دست بگیرند و سیستم‌های عامل دیگر از جمله ویندوز فون، فایرفاکس و… را پشت‌سر بگذارند. مرکز IDC تعاونی بین المللی داده ها واقع در امریکا تحقیقاتی را ارائه داده و پیش‌بینی کرده که سال 2015 میلادی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند داغ‌تر هم می‌شود و علت اصلی آن ورود نسل جدید گوشی‌ها با امکانات پیشرفته‌تر است. اما قابلیت‌های محصولاتی که توقع داریم در قالب پرچمداران بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه جهان در سال 2015 میلادی وارد بازار شوند، از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است.

آیفون 7 اپل
حدود یک سال تا زمان عرضه مدل بعدی گوشی‌های اپل باقی مانده است و با وجود این برخی منابع آگاه پیش‌بینی کرده‌اند این محصول بهار 2015 عرضه شود. برخی سایت‌های خبری با اطمینان کامل می‌گویند که این گوشی هوشمند آیفون 6S نام دارد و برخی دیگر از آن با عنوان آیفون 7 یاد می‌کنند. سونی به عنوان یکی از شرکای اپل در توسعه محصولات الکترونیکی به تازگی حسگر CMOS با کیفیت 21 مگاپیکسل را عرضه کرده است و از آنجایی که این شرکت ژاپنی وظیفه تولید ماژول‌های دوربین اپل را برعهده دارد، احتمال می‌رود آیفون بعدی با دوربین 21 مگاپیکسلی به دست کاربران برسد و کیفیت تصویربرداری 4 هزار پیکسلی بخشی از توانایی‌های آن باشد. در بخش دیگر گفته شده است که دوربین آیفون بعدی دو لنز مجزا دارد که به کمک آن می‌توان عکس‌هایی با کیفیت DSLR تهیه کرد. برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اپل تمایل به تولید این محصول با نمایشگر منحنی دارد. اما فرضیه‌ای که با احتمال قوی‌تر دنبال می‌شود این است که نمایشگر آیفون بعدی بدون نیاز به استفاده از عینک مخصوص تصاویر را سه‌بعدی پخش می‌کند و اندازه این نمایشگر حداقل 4/7 اینچی خواهد بود. تولد نمایشگر سه‌بعدی طرحی است که اپل هم‌اکنون با همکاری شرکت TPK دنبال می‌کند و به کمک دوربین هوشمند محل قرار گرفتن چشمان کاربر را تشخیص می‌دهد. همچنین قرار است آیفون7 مجهز به شارژر بی‌سیم به شما فروخته شود و این شارژر با ساعت مچی هوشمند Apple Watch سازگار باشد.
Galaxy S6 سامسونگ
شرکت کره‌ای پرچمدار بعدی گوشی‌های هوشمند خود را مارس یا آوریل 2015 به دست کاربران می‌رساند. کنگره جهانی تلفن‌ همراه(MWC 2015) بین روزهای 2 تا 5 مارس در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده است از گوشی بعدی سامسونگ نخستین بار در این مراسم رونمایی شود و از ماه آوریل فروش آن آغاز گردد. مرکز Sam Mobile این خبر را تأیید کرده است که گوشی مذکور با نام Galaxy S6 عرضه می‌شود و البته این شرکت مدل‌های مختلف آن را عرضه می‌کند که مدل استاندارد با نام Galaxy S6 نمایشگر معمولی دارد و مدل دیگر موسوم به Galaxy S6 Edge با نمایشگر منحنی که تا دو لبه دستگاه کشیده شده است، به دست کاربران می‌رسد. شکل ظاهری این محصول را می‌توان ترکیبی از Galaxy Note Edge با نمایشگر خمیده و Galaxy Alpha با ظاهر مستطیلی و بدنه آلومینیومی دانست.
این گوشی هوشمند به طور قطع ظاهر متفاوتی نسبت به Galaxy S5 دارد و نمایشگر آن می‌تواند تصاویر را با کیفیت 1440 در 2560 نمایش دهد. نمایشگر این محصول به احتمال قوی با اندازه 5/ 2 یا 5/ 3 اینج ساخته می‌شود و در آن آخرین مدل از پردازنده‌های شرکت کوالکام موسوم به Snapdragon 810 با 8 هسته پردازشگر به‌کار می‌رود.
دوربین دیجیتالی اصلی این گوشی هوشمند کیفیت 20 مگاپیکسلی دارد، دوربین ثانوی مخصوص تصاویر سلفی با کیفیت 5 مگاپیکسل تصویربرداری می‌کند و سامسونگ تصمیم گرفته است آن را با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه کند. تمامی منابع آگاه بر این مسأله اتفاق نظر دارند که این محصول گران‌تر از Galaxy S5 وارد بازار می‌شود و در برخی منابع خبری قیمت پایه 970 دلار برای مدل قفل نشده آن پیش‌بینی شده است.
One M9 اچ‌تی‌سی
شایعات منتشر شده در این زمینه را منابع آگاهی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود از تمام فرآیندهای داخلی شرکت HTC آگاهی دارند. این گوشی هوشمند به طور کلی با نمایشگر QHD، پردازنده Snapdragon 805، رم 3 گیگابایتی، بدنه ضدآب، دوربین فوق پیشرفته و… به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های جهان عرضه می‌شود. از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است فروش این گوشی هوشمند مارس 2015 با حداقل قیمت 650 دلار آغاز شود و قیمت ارزان و قابلیت‌های بالای آن رقبا را دچار مشکل کند. چینی‌هایی که قطعات مورد نیاز شرکت HTC را تأمین می‌کنند گزارش دادند که این محصول با نمایشگر لمسی 5/ 5 اینچی با کیفیت 1440 در 2560 پیکسل عرضه می‌شود و پردازنده Snapdragon 805 با 8 هسته پردازشگر، رم 3 گیگابایتی و باتری 3500 میلی‌آمپری در آن تمام نیازهای کاربران را برطرف می‌کند.
روی این گوشی هوشمند نسخه 5 سیستم‌عامل اندروید نصب خواهد بود و شرکت HTC آن را همراه با دوربین دیجیتالی 16 مگاپیکسلی مجهز به فناوری پیشرفته UltraPixel عرضه خواهد کرد. سیستم صوتی این گوشی هوشمند با فناوری شرکت Bose تقویت شده و بدنه آن از جنس کامپوزیت‌های سیلیکون-کاربید ساخته شده است. برخی منابع آگاه می‌گویند این محصول با نام HTC Hima عرضه شود و البته نام آن هرچه که باشد، با پردازنده 8 هسته‌ای مجهز به چهار هسته 2 گیگاهرتزی و چهار هسته 1/ 5 گیگاهرتزی نهایت قدرت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. دوربین اصلی این گوشی 20 مگاپیکسلی است و دوربین ثانوی با کیفیت 13 مگاپیکسل یا 4 UltraPixel عرضه می‌شود.
Xperia Z4 سونی
شرکت سونی سالی دو بار سری محصولات Xperia Z خود را به‌روز می‌کند و اگرچه مدت زیادی از زمان عرضه Z3 نمی‌گذرد، اما برای خرید مدل Z4 نیاز نیست مدت زیادی منتظر بمانید. این گوشی هوشمند ژاپنی در خانواده بهترین گوشی‌های جهان ژانویه 2015 معرفی می‌شود و قرار است فروش آن از ماه آوریل آغاز شود. پرچمدار بعدی گوشی‌های سونی نمایشگر لمسی 5/5 اینچی با کیفیت 1440 در 2560 را در خود جا داده است و پردازنده Snapdragon 810 آن هشت هسته 2/ 8 گیگاهرتزی را شامل می‌شود. پردازنده گرافیکی Adreno 430، حداقل حافظه داخلی 32 گیگابایتی و حسگر تصویربرداری Exmor RS CMOS از دیگر امکاناتی هستند که همراه با این گوشی هوشمند به دست کاربران جهانی می‌رسند. در دیگر خبرها گفته شده است Z4 رم 4 گیگابایتی دارد و دوربین آن مانند مدل قبلی با کیفیت 20/ 7 مگاپیکسل و با کیفیت 4 هزار پیکسل تصویربرداری می‌کند. اما دوربین ثانوی گوشی ارتقا یافته و کیفیت آن 4/ 8 مگاپیکسل است. این محصول شامل باتری 3420 میلی‌آمپری می‌شود و البته بدیهی است که سیستم‌عامل اندروید 5/0 را روی خود جا داده است.
G4 ال‌جی
کارشناسان بر این باورند که با عرضه این گوشی هوشمند بازار جهانی دچار تحول اساسی خواهد شد. شرکت ال‌جی دو گوشی هوشمند پیشرفته قبلی خود یعنی G2 و G3 را در ماه‌های مه و آگوست روانه بازار کرد و این بار پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های مه ‌یا ژوئن 2015 مدل G4 برای نخستین بار معرفی شود.
گوشی هوشمند LG G4 در حالی وارد می‌شود که شرکت کره‌ای از هم‌اکنون حق امتیاز تولید محصولاتی با نام G5 تا G9 را هم به ثبت رسانده است و به گفته منابع داخلی، مشخصات این محصولات تا اندازه‌ای از هم‌اکنون مشخص است، اگرچه هنوز نمی‌توان نظر دقیقی در مورد قیمت G4 داد، اما احتمال می‌رود مدل قفل نشده آن با پایه قیمت 500 پوند عرضه شود.
نمایشگر این گوشی هوشمند با لایه محافظی از جنس کریستال یاقوتی عرضه می‌شود و نخستین مدل آن مجهز به سیستم‌عامل Android L به دست کاربران می‌رسد. این محصول احتمالاً با یکی از دو مدل 801 یا 805 پردازنده Snapdragon مبتنی بر تراشه‌های 64 بیتی عرضه می‌شود و هشت هسته روی آن توان لازم برای انجام فعالیت‌های مختلف را فراهم می‌کنند. این گوشی می‌تواند از شبکه مخابراتی LTE-A Cat 6 با سرعت 300 مگابیت در ثانیه پشتیبانی کند و به عبارت دیگر بالاترین سرعت اینترنت بی‌سیم را برای شما به ارمغان آورد.
شرکت LG اعتقادی به ضدآب کردن گوشی ندارد و در مقابل بر نمایشگر آن تأکید فراوان دارد. نمایشگری که در مدل G3 به کار گرفته شد 1. 15 میلیمتر قطر داشت و نمایشگر مدل جدید با ضخامت 0. 7 میلیمتر شرایط لازم برای ساخت یکی از باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان را فراهم می‌کند. ‌
به هر حال، کمتر از 15روز تا پایان سال 2014 میلادی باقی مانده است و برای آنکه مشخص شود این گمانه‌زنی‌ها تا چه اندازه صحت دارند نیازی نیست مدتی زیاد منتظر بمانیم و بزودی مشخص می‌شود رقابت در دنیای تلفن‌های همراه با چه محصولات و چه فناوری‌هایی پیش می‌رود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *