آموزش

اجرای کابل کشی شبکه

اجرای کابل کشی شبکه

اجرای کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه به معنای نصب کابل و برقراری ارتباط بین نود های کاربران و تجهیزات شبکه و … است. پایداری یک شبکه به تجهیزات پسیو شبکه وابسته می باشد. به عبارت دیگر کابل کشی ستون فقرات یک شبکه کامپیوتری است. با اجرای کابل کشی ضعیف و طراحی نادرست آن، باعث فلج شدن شبکه در آینده نزدیک خواهیم شد. تاثیر کابل کشی درست و اصولی باعث سرعت بخشیدن به ارتباطات و بالا رفتن طول عمر شبکه می شود.

کابل کشی اصولی

کابل کشی جز خدمات پسیو شبکه محسوب می شود. تهیه نقشه کابل کشی شبکه یکی از مهم ترین و پایه ترین مرحله کابل کشی است. کابل کشی بدون نقشه مثل رانندگی بدون آدرس می باشد.  مسیر ها و نود ها و … همه باید مشخص و دارای شماره باشند تا در اجرای آنها مشکلی پیش نیاید.

انتخاب مسیر نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در کابل کشی است. در هر مسیری نمی توان کابل کشی کرد و با توجه به موانع باید از کوتاه ترین مسیر کابل را عبور داد.

نکته مهم هنگام کابل کشی شبکه

هنگام کابل کشی از عبور کنار کابل های برق و تجهیزات نویز دار اجتناب کنید. نویز سبب اختلال در سیستم و اطلاعات می کند. حداقل فاصله 30 سانتی متراست. ولی اگر مجبور به این کار شدید از کابل های روکش دار  FTPاستفاده نمایید. سعی کنید مسیر کابل برق را کابل شبکه جدا کنید.

انتخاب برند کابل نیز مهم بوده و هرچه کیفیت کابل ها بالا تر باشد سرعت و کیفیت کار بالاتر می رود.

نکته: سعی کنید کابل و کیستون و بقیه تجهیزات شبکه را از یک برند تهیه کنید تا حداکثر هماهنگی را با هم داشته باشند. کابل ها با ویژگی های مختلف و سرعت های مختلف با توجه به نیاز و بودجه مشتری در دسترس است.

بستر کابل کشی هم به کیفیت و طول عمر شبکه کمک می کند هم به زیبایی ظاهری. کابل های شبکه نباید در دسترس باشند زیرا باعث آسیب دیدگی آن ها می شود همچنین بستر را طوری طراحی نمایید که امکان افزودن نود و افزایش کابل در آینده را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تجهیزات پسیو مخابراتی چیست ؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *